onsdag, maj 17, 2006

Angående hönan och ägget..

5 kommentarer:

M. Mützell sa...

Jag visste det! ÄGGET kom först! Nu finns det till och med BILDBEVIS! Ägget verkar dock aggresivt, så man får akta sej :P

Puss & kram

Anonym sa...

Nej fjädern kom först eller grillkioskerna eller raggarna eller häxorna eller badplatserna eller softbollen eller kinamaten eller biskvierna eller jag vet inte...

M. Mützell sa...

Sluta nu, det är helt tydligt att ägget kom först! ÄGG KAN INTE LJUGA! ( en av mina personliga teorier, ehum! )

Och om nu detta ägg påstår att det var först, finns det inga tvivel! ÄGGET VAR FÖRST!

Anonym sa...

Ägget kom först. Av naturliga skäl. Allt förändras men har man väl fötts i en viss skepnad tror jag inte att man ändras så mycket under livets gång. Men sen "tadaaa" händer det något. Man parar sig. Och något nytt utveckas. Arvsanlag blandas och det är genom den nya blandningen som något nytt blir till. Förändringar. Individen blir tex längre eller starkare.

Nu backar vi tillbaka. Låt oss säga till de första encelliga djurens tid. De förändrades. Fick gälar, ögon, mun, simfötter, utvecklad hjärna. De växte. Fick ben, armar. Och så ville de upp på land. De åt växter och andra djur. Vissa hade fått tänder. En del fick vingar. De förändrades för att kunna överleva. Till sist stod hon där. Människan.

Alltså kom ägget först. När det kläcktes fanns den nya individen där. Hönan. En utveckling av två föräldrars dna-blandning. En ny skapelse. Att hönan skulle vara först vore att spola allt baklänges.
Eller hur?

Lady Starduck sa...

Här har vi väldigt intressanta resonemang, vill jag mena. Själv håller jag stenhårt på evolutionen och att ägget var först. :P