fredag, maj 19, 2006

Kladdpapper 9:00

Nu gör jag som du säger. Jag behöver hitta inspiration inför det provet jag just ska skriva. Du sa att ett bra sätt att bli inspirerad var att skriva om precis vad som helst på ett kladdpapper och det verkade smart. Jag kommer nog att kunna producera något bra om jag har fått den tändande gnistan.

Vad ska jag skriva om då? Det finns nio alternativ att välja bland. Helst skulle jag vilja skriva om teatern. Det bästa med ett nationellt prov i uppsatsform är att ämnet är så brett att man kan vinkla det till vad man vill i slutänden.

En uppgift heter "Att välja andra vägar". Den passar nog bra. Där kan jag skriva om den ovanliga livsstilen att vara knuten till en teaterförening, eftersom det är vanligast i Rimbo med fotboll/hockey/handboll som fritidsaktivitet.

Jag tänker på dig. Antagligen kommer jag att sakna dig över helgen när du åker bort, men trösten att du kommer tillbaka gör mig lugn. Jag hoppas att det prov du skulle skriva idag går bra och jag hoppas att vi hinner ses innan du reser.
All min kärlek tillhör dig. I love you.

//Jill (med en stjärna övet i:et)

3 kommentarer:

M. Mützell sa...

JA! Du har bloggat! *med ett nöjt litet flin på läpparna*

Guud, va du bloggar BRA! Det är alltid roligt/kul/skojigt/underhållande (m.m) att läsa din blogg!

Ha det jättebra! Puss & kram!

Anonym sa...

Hmm I love the idea behind this website, very unique.
»

Anonym sa...

Greets to the webmaster of this wonderful site. Keep working. Thank you.
»