söndag, maj 13, 2007

Missade ni ESC?

Ute i Jakobsberg satt fem tjejer och betygsatte bidragen i Eurovision Song Contest. Jag tyckte bäst om Spanien och Serbien, men framför allt Ukrainas galna bidrag. En teletubby som parat sig med en discokula resulterade i Verka Serdyuchka. I like it! Det svänger ju för helvete! Ordentligt mycket, till skillnad från en hel del bidrag i årets ESC. Typ bara en fjärdedel av låtarna hade en märkbar tonartshöjning! SKÄMS!
Hoppas den härliga tvåan i kvällens "rösta-på-grannländer-tävling" kommer spelas ofta i radio! ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Nej, jag missade den inte ;)
Tyvärr så såg jag inte hela, men en hel del av bidragen. Såg iallafall Ukrainas, haha. Jag vet inte om jag ska gråter eller skratta, Jag tror att jag gör båda två. Det är en sjukt roligt låt iallfall som sätter sig. ;)

Ha det så bra, Puss & Kram