måndag, april 24, 2006

HattHenkan och PartyPeter

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jo förresten. Fakta till den blivande 19-åringen.
Jag hade varit och köpt en fin present till dig för hela 69 kr. Den var inhandlad på en affär på Söder som säljer kitsch. Och vad hände när jag skulle gå uppför en trappa för att köpa nästa present? Jo. Jag slog sönder den första. Allt pga att jag fick en för stor kasse att bära presenten i. Den rann ut i kassen. Hej då liksom. Tack och adjö. Så i slutändan har jag lagt ganska mycket pengar på din present. Bara så du vet det flickebarnet.

Anonym sa...

Nämen åh. Det är ju Henkan och Peter.
Och vad kan man utläsa av bilden? Jo kanske att Henrik har brunt hår och Peter har blont. Att en har hatt och en inte. Att de har kläder på sig. Att de av väggens färg att döma är i Rimbos biografbyggnad och att det där visats filmen som det görs reklam för i bakgrunden. Att herr Peter har glasögon och att herr Henrik inte har det. Men att han kanske har kontaktlinser. Vi vet dock inte om de är klädda nertill. Vi får väl hoppas. Ähmmm...
Och de ser ut att ha de flesta tänderna i behåll.
Och visst ser de ut att uppskatta varandras sällskap samt även fotografens. Det är inga tillgjorda leenden vi ser. Nej, utan sann glädje.
Bilden är antagligen tagen med en Nokia 6230i av kvalitén att döma. Ljusvillkoren var ej de allra mest önskvärda men fullt tillräckliga.

(Nu har jag skrivit något som har med saken att göra)