torsdag, april 13, 2006

Stick i fingret

Jag och TVÅ andra tjejer infann oss 8:50 i H201. Tre tappra själar förberedde sig för biologilaboration. Vi fick testa oss själva på lite olika saker: Blodgrupper, lungkapacitet, blodtryck i diverse konstiga situationer, m.m.
Jag stod där med en liten ljusgrön plastsak, som kunde ge mig ett hål i mitt vänstra långfinger om jag bara tryckte till mot fingret. Jag kan ju inte skada mig själv? Äh, bullshit. Man får väl offra sig för vetenskapen? ;) Tänkt och gjort.
*stick* Jag vrålade: "SATAN!!", men speciellt ont gjorde det inte. Jag skrek bara för att jag blev så förvånad. Alltså, jag visste ju att det skulle sticka till. Jag är inte dum, men man vet ju aldrig när man trycker precis så hårt att sticket kommer.
Analysen visade att jag har 0-blod. Fast det visste jag ju sedan tidigare, eftersom jag är blodgivare, men man måste ju testa sina egna gränser ibland! :D


Inga kommentarer: