lördag, april 29, 2006

Today's must-have:

För ett par veckor sen hörde jag en typisk Gessle-låt på radion. "Mannen med gitarr" hette den.
"Spela nåt som jag förstår
Varma läppar, mjuka lår"
Kan det bli mer Gessle än så där? Pervo-pop light när den är som bäst.
Efterforskningarna för att hitta denna låt inleddes nyss. Till min besvikelse var det inte någon ny singel, utan en demo från 2002. Det verkar även som om den var en B-sida till "Tycker om när du tar på mig"-singeln. Problemet är att jag köper inte enstaka singlar, utan går loss på skivan direkt och går miste om en hel del B-sidor.
Den här "Mannen med gitarr" satte sig direkt i huvudet och jag måste få tag på den!!! Jag skämtar inte. Det handlar om min överlevnad.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men åh!
Jag kan skriva en Gesslelåt till dig. For free. Det är bara att skriva upp ord som rimmar på varandra och dryga ut låten med lite andra ord. Och sen en trallvänlig refräng till det som sätter sig på hjärnan och inte går att få bort.
Säg bara till.

Anonym sa...

Bara för att jag är så snäll får du några rim av mig redan nu. Håll till godo.

Ful-Strul
Hoppa-Loppa
Blå-Tå-Små-Gå
Vin-Fin-Bin-Glin
Sol-Kjol-Stol-Cool
Hund-Stund-Blund-Rund
Hand-Sand-Land-Band-And
Vatten-Katten-Hatten-Ratten
Sten-Ren-Ben-Len-Sken-Flen-Gren

Anonym sa...

Interesting site. Useful information. Bookmarked.
»

Anonym sa...

What a great site, how do you build such a cool site, its excellent.
»