onsdag, april 12, 2006

I underhållande syfte

Ibland säger jag saker som får mig att framstå som dum. Riktigt dum. Grejen är att jag gör det medvetet. Jag vill att folk ska ha roligt! De får gärna ha roligt åt mina s.k. "dum blondin-kommentarer", jag bjuder på det.

Det senaste jag kläckte ur mig var i måndags. Iskolan serverades potatismos med fisk. Ärtor fanns det också. Jag sa:
"Alltså, har ni tänkt på en grej?" Alla tittar frågande på mig.
"Potatismos är som klister." De frågande blickarna ser nu helt oförstående ut.
"Men, alltså..." *viftar lite med moset på gaffeln* "...det sitter ju fast och så." Ingen fattar.
"Och så tuggar man på det så är det såhär..." *smackar lite* "...eller hur?" Mer förvånade blickar.
"Eh... och ärterna sitter ju kvar i det. Ser ni?" Mission accomplished. De tror att jag är helt blåst! De fick sig ett gott skratt och jag kände att jag ännu en gång roat min omgivning.

Inga kommentarer: