tisdag, december 26, 2006

Resumé av julen i Norrköping, del 1

Lördag morgon
Mamma väcker mig med Triad - Tänd ett ljus och säger att det är dags att vakna, eftersom vi ska åka till Åby (Norrköping) snart. Jag slänger ihop de sista sakerna som ska med i packningen och gör mig redo. I bilen blir det lite fotografering:


Ann är superstylad och ser ut som värsta modellen. Själv har jag två sår på hakan och är allmänt osminkad och trött. Nice combo, huh? ;)


Bilresan tog två timmar och en kvart. På plats i Åby fanns moster Renée och hennes man Bengt, kusin Bea och hennes man Peder. Vi stuvade undan våra tillhörigheter och kollade runt lite. En stackars tomte i julgranen såg rätt kul ut:





Hur som helst. Kvällen kom och efter ett besök hos tomten (som faktiskt finns i Norrköping, det är inget jag hittar på!) blev det kalkonmiddag och julklappstävling. Det senare var helt hysteriskt. Man ska slå lika på två tärningar för att först sno åt sig paket som ligger på bordet. Därefter skall man öppna dem och när alla öppnats börjar rond 2. Då skall tärningarna slås igen och slår man lika får man sno åt sig någons sak. Efter tre minuter behåller man det man samlat på sig. Malin scorade ett par renhorn (men slipsen är Anns!):


Inga kommentarer: