tisdag, december 26, 2006

Resumé av julen i Norrköping, del 2

Julafton
Vid 9 vaknade jag till och fann övrig släkt vid frukostbordet. När jag ätit upp gick jag till sängs igen och slumrade till med mp3:n igång. Skönt! När jag slutligen tyckte att sängen var för varm bestämde jag och pappa oss för att ta en promenad. Efter drygt en timme var vi hemma igen och jag gjorde mig iordning för middagen. Slips var ett genomgående tema, både för mig och herrarna (dock inte min slipsvägrande far!) denna julafton:



Som alltid blev man proppmätt och trött efter all mat och dryck. Soffan och fåtöljerna blev vår tillflyktsort större delen av kvällen. Julklappar fick vi också! ;) Jag hade tydligen varit rätt snäll i år! Högtalare till min dator, en FMsändare, en ny dagbok (röd), presentkort på Lush (200kr), stjärnörhängen, 700 + 500kr, horoskopbok, chokladask, tofflor + filt och massa annat.

Vi fick besök av min andra kusin Krille med flickvännen Jennifer och de två hundarna Ebba och Viktor. Hundarna blev kvällens höjdpunkt (som alltid). Supermysiga jyckar! :P

Kvällen avslutades med Sagan om Ringen på 4:an för mig och pappa. Vi zappade vidare bland kanalerna och hittade den andra halvan av Passagerare 57 på någon annan kanal. Därefter följde en Angelina Jolie-film som jag inte hade sett; Hackers. Galet bra film! Klockan tickade vidare och sängen blev aktuell vid 2:15!

Inga kommentarer: