lördag, december 16, 2006

Storstädning på Centralvägen 21

Julen närmar sig med stormsteg. Hela huset, med alla tre våningar, ska städas. Ska det vara, ska det vara ordentligt, annars får det vara tänkte jag och gick loss på ducschavloppet (en rätt äcklig syssla som jag tar itu med endast några gånger om året)!

Usch och fy. Kräks och spy. Det luktar något överjävligt illa i avloppet och jag kan inte fatta hur mycket av mitt hårsvall som verkar ha lämnat mitt huvud efter alla tvättar. Men, det blev i alla fall rent! :)

Steg 2: Mitt handfat har börjat säga ifrån. Det tar evigheter för vattnet att rinna ner. Tanken slog mig att jag faktiskt aldrig skruvat isär delarna och rensat bort allt skräp som följt med vattnet ner och korkat igen rören.
FY SATAN!! Jill lekte rörmokare med skräckblandad förtjusning. Det var som att plocka isär en apparat, göra rent delarna och sedan sätta ihop den igen, förhoppningsvis med ett bra resultat.

Ick... Disgusting. Blä. Jag ska inte gå in på detaljer, men det var inte fräscht någonstans.

Visst gav det resultat. Det blev galet mycket bättre! Jag lyckades utan instruktioner, varken från någon bok eller pappa. Kanske inte något man ska vara så stolt över egentligen, men jag är faktiskt det.
Nu är det verkligen rent i HELA huset! :D

1 kommentar:

TodiGreen sa...

welcome to hell my dear ;) städa måste man göra själv *kram*