fredag, december 01, 2006

Spexturnén till Lund

Fredagen den 24 november satt jag i skolans datasal mellan 16-20. Jag köpte mat från Järnvägsgrillen och vilade en stund innan det var spexrep strax efter 21. Vissa var fullare än andra! ;) Bussresan mot Lund startade vid midnatt. Jag hamnade långt bak i bussen, där de värsta "fyllona" satt och gormade "Längst bak i bussen!!!" Mp3:n gjorde susen för sömn.

Ett par gånger under natten vaknade jag till. Sova länge i buss rekommenderas inte. =/
Vi var framme runt 7 och fick frukost. I sällskap av en massa spexvänner blev det en tur till Lund city. Vi köpte spettekaka och satt på ett fik.


Tillbaka på LTH körde vi uppvärmningsövningar innan föreställningen kl 16. Då det var klart vankades fördrink(ar) följt av kavajsittning. Jag råkade vara med i ett gyckel av någon konstig anledning. =P Mot småtimmarna var man väldigt glad, dansant och fyllehungrig. De sålde varma mackor i baren! Himmel, vad gott det var! :D

Jag lade mig på en bänk för att sova runt 3-tiden.

På söndag morgon väcktes jag vid 7. Det var tajm att plocka in oss i bussen. 8-11 sov jag på bussen. Vid 12 hade vi lunchpaus. Resten av resan gick trögt, men vi kom tillbaka till Teknis vid 16.
Galen helg, helt klart!

Inga kommentarer: