söndag, juli 16, 2006

Heteroväskor, nakenbad, tårar, popcorn och sandankor

Spejsad helg. Så var det helt enkelt! :D
Till att börja med åkte jag direkt från jobbet, fredag klockan 16:30 till syrran i Orminge (Nacka). Vi åt middag, drack vin och kollade på ett avsnitt av "Little Britain" innan vi gick till ett uteställe på Hornsgatan i innerstan. Den lilla Harrodsväska jag inhandlat i London blev ordentligt mobbad! "Heteroväska" var benämningen som mina homo-vänner kläckte ur sig. Jag träffade Nina (som jag har att tacka för när det gäller mitt sommarjobb) och hon kramade om mig och frågade hur det var på verket. Nog om detta.

Dagen efter var dock mycket händelserik. På schemat stod "Nakenbad".
OMFG! Det är ju stört tänkte jag, men allt ska man väl testa åtminstone en gång? ;) Nakenbad blev det (på en dam-avdelning, inte unisex!) och det var inte alls farligt. Solbrännan blev underbar! (Oj, hajja ordvitsen...)
Vidare åkte jag hem till Rimbo (eller först Söderhall) och upphämtad av Henkan fick jag följa med honom hem för att inspektera den inskaffade hojen som kallas för "Den blå faran". Bra köp! =) Ägaren till MC:n skjutsade hem undertecknad och bjöds på krubb.
Därefter begav jag mig till Asplund City för att spendera tid med Marcus. Efter en kort sammanfattning av läget berättade han att jag skulle få en överraskning... Han hade skrivit en låt till mig, baserad på en av mina tidigare bloggar och det ledde till världens kavalkad av tårar när jag fick höra den. Mycket träffande, rörande, vackert, välsjunget och värmande.
Marcus och jag drog oss hem till mig och poppade galet mycket popcorn i kastrull. MUMS! =P Resten av kvällen satt vi mest och pladdrade, skojade och åt en enorm mängd popcorn. Jag blev så trött så jag började mumla runt 2 på natten om helt konstiga saker vilket underhöll den unge herrn något kollosalt! Fast till slut sade vi godnatt.

Söndag: Vi vaknade efter massa konstiga drömmar och ett sms från min fd KK. Skrattretande vad ordet. Det blev frukost i sängarna medan vi tittade på "Little Britain" (som jag lånat hem av syrran) och sedan drog vi igång Tomb Raider Legend till PS2. WOW! Det går inte att jämföra de tidigare spelen med det här! :D Jättebra grafik och helfestliga moves. I like it.
Iväg till Konsum, handla och äta mat blev aktuellt i nämnd ordning, men sen kom badet! Vi tog sällskap med Malin och gick ner till Arkadien för att ta ett dopp. Jag hade med mig den lilla sandankan som Marcus gett mig i studentpresent och gjorde några söta ankor i sanden.

Summan av kardemumman är väl ungefär: Happy happy, Joy joy! Man kan jobba och ha hur kul som helst, men helgerna regerar. Over and out!

4 kommentarer:

M. Mützell sa...

Detta var myyyycket spännande läsning! Like, like...
Beröm för mycket fina färger och en sammanfattning som inte liknar någon annan! ;P
MYCKET VÄL GODKÄNT (MVG)

Det var SUPERKUL i helgen!!! Och det kommer inte vara den sista popcorn-natten vi kommer ha :P
Och sandanke-historien som inkluderade en död mobil var också väldit roande ;)

P.S Jag fick JÄTTEDÅLIGT samvete när jag såg att du skrivit till mej på msn, får jag hade snackat med Carro över t-fon och vi bestämde att jag skulle dit och snacka lite skit typ åtta på kvällen, och då hade jag varit borta från datan ett bra tag innan det. Så jag sprang dit och glömde bort att logga ut från msn!!
Jag dissade dej ABSOLUT INTE, om du över huvud taget tänkte en sån tanke..
Jag ville bara be om ursäkt för denna incident, för jag kände mej JÄTTEDUM när jag såg kl. 22:30 att du skrivit och jag glömt logga ut...

Förlåt x 1 000 000 000 ggr!

Massa kärlek till min favorit Jill!

// M

Anonym sa...

Tiden går så långsamt när man har tråkigt och väntar på att få komma hem! 20 minuter kvar tills bussen går! By the way, rolig och bra blogg:) Instämmer med föregående talare (Marcus) att det var fina färger och spännande läsning!:D
Vi ses på fredag då!:D

Pussar och en massa kramar till dig från mig!!:D

M. Mützell sa...

Åh, nån håller me mej! :D

Min hjärna lever inte ensam i universums utkant trots allt...

Hahaha!

Kärlek på dej // M

Anonym sa...

Looks nice! Awesome content. Good job guys.
»