tisdag, juli 25, 2006

Och så klantar vi till det när vi ändå är igång

Bra Börje. Verkligen.

Damn. Först glömmer jag att ha ventilen öppen på autoklaven då jag ska uppsluta (koka) veckoproverna för fosfor- och järnanalys. Sen tar jag ut rötkammarproverna ur 106-gradersugnen efter bara 2 timmar och ställer in i 550-gradersugnen eftersom jag fått för mig att de är lika torra som mek-provet som stått i ca 24 timmar. PUCKO! (Grejen är att så fort något ställts in i den varmare ugnen börjar det förångas och därför var misstaget ett faktum när det uppdagades.)

Inget av felen var omöjliga att rätta till. Det där med ventilen spelade tydligen ingen roll alls.
Det fanns kvar prov från rötkamrarna, så det var ju bara att slänga in nya formar i 106-gradersugnen och vänta tålmodigt till morgondagen som det var tänkt från början.

2 kommentarer:

M. Mützell sa...

Bra Börje :P
Men-men, alla gör jue misstag... Och bara dom inte blir arga, så äre ju lungt ;P

Ha det bra, och vi sees imorrn :D:D:D

Massa kärlek // M

Anonym sa...

Hey what a great site keep up the work its excellent.
»