söndag, januari 07, 2007

Fenomenet "Söndagspromenader"

Jag skulle gå hem efter att ha spontan-slaggat hos Carro. Vi råkade bli fem personer i hennes lilla rum och med en stängd dörr blir det snabbt taskigt med syre. Jag vaknade med lite huvudvärk (något jag ytterst sällan drabbas av) och vid 12-tiden begav jag mig hemåt.

Den friska luften gjorde gott. Jag visste att jag hade hela dagen fri. Då fick jag plötsligt idén att gå en långpromenad, istället för att gå raka vägen hem! Så fick det bli. Jag tog min lilla Rimbo-runda och njöt av att förena nytta med nöje. Tydligen var jag inte ensam om tanken på en promenad, för jag mötte folk hela tiden. I vanliga fall sover ju jag bort halva helgen, men är jag tillräckligt vaken så kan jag definitivt gå ut en sväng.

Bara jag, ljudet av mina steg och fåglarnas sång. Hakuna matata. ;)

1 kommentar:

M. Mützell sa...

Åhh, det låter mysigt med Rimbopromenad ;) Och jaa, syrebrist var ett faktum i det lilla, lilla rummet, men dock så kul det var! ;D

lots of love // M