onsdag, januari 03, 2007

Inte joy and happiness

Suck. Dryg dag. Mycket att göra. Jag vill hinna göra allt som bör göras, men jag måste inte hinna det just idag. Problemet är att jag inte vill skjuta upp sakerna heller. Jag har lunch i ca 25min till, sen måste jag ta itu med PO4-analysen. Jag ska dessutom koka Tot-Fe-prov i autoklaven, fixa slamavvattningen och glödga proven med suspenderat slam från bioblocken. Suck. Drygt. Egentligen är det inte så sjukt jobbigt som jag väljer att framställa det just nu.

Om jag ska analysera mig själv kan jag garanterat hitta orsaken till den här dumma känslan. Jag känner mig själv väldigt bra, om jag tänker klart. Nu är det saknaden som spökar. Det faktum att jag saknar Svante väldigt mycket. Hur mycket skulle jag inte ge för att få vara i hans armar, om ens för en kort stund? Jag skulle till och med nöja mig med att bara se honom le mot mig på avstånd. Jag blir ledsen, frustrerad, tom, rastlös och ensam.

7 dagar kvar.