tisdag, januari 02, 2007

Gamla vänner och nya provtagare

Morgonen började illa. Jag hade inte köpt något nytt busskort och hade bara 15kr på mig! Resan till Lidingö tar 1,5h mellan start- och slutstationen, så det betyder att man måste betala två gånger 10kr. (Äh, vad tusan. Chauffören mellan Rimbo och Stockholm kan väl inte kolla så noga på kortet? Jag chansar med att flasha mitt gamla väldigt snabbt á la "Pendlar-style"!)Mitt lilla fusk gick vägen, så jag kom fram till Käppala på 10kr. Inför hemresan har jag lånat pengar av min jobbarkompis. Tänk om SL kunde ta kort!? ;) Haha. JK.

Till morgonfikat såg jag att Andreas hade kommit tillbaka. Han hejade och undrade hur allt var med mig, hur det gick i skolan och hur länge jag skulle jobba nu. I somras vikarierade vi samtidigt och hann prata en hel del. Det var jätteroligt, så det ska bli kul att träffa honom lite då och då under de här två veckorna.

Varför ska man ha 24 slangar till en provtagare? *suck* Det är världens trassligaste ormbo i den nya provtagaren för det inkommande vattnet. Jag bävar för den dag då jag måste fixa den helt på egen hand (vilket antagligen blir på måndag). I de gamla provtagarna är det en provväxlare istället, så där är det bara en slang.

Inga kommentarer: