lördag, november 22, 2008

Nu behöver jag

  • gråta ut i mammas famn och höra henne säga att allt kommer att bli bra. Jag litar på henne när hon säger det.
  • höra om pappas galna bravader i unga år och inse att det ordnar sig trots alla snedsteg längs vägen.
  • skratta med Ann tills vi kiknar och varken orkar stå eller sitta längre.
  • gosa in mig i en varm filt, dricka te och hålla i en nalle.
  • inse att alla fina saker som folk sagt om mig faktiskt kan vara sanna.
  • hitta modet att möta rädslan att bli avvisad av den jag är intresserad av. Någon gång måste jag ju få veta.
  • åka till Rimbo.

3 kommentarer:

M. Mützell sa...

just nu behöver jag ett långt samtal med jill mattsson och flippa sönder lite med henne. lite glass eller en kopp te till skulle inte skada ;)
jag saknar dig vännen, PUSS <3

Svante Hedström sa...

Men det har iaf snöat!

Lady Starduck sa...

Tack ska ni ha! :)