söndag, november 23, 2008

Hate is a strong word... but I really, really, really don't like you.

Nu måste jag bara hate:a lite på männen i mitt liv, och med detta menar jag killarna på fucking-jävla-Kemisektionen. Jag vet inte vad jag vill. De har uppenbarligen ingen jävla aning heller. Nu vill jag bara gå från den stördaste hösten i mitt liv, till den bästa vintern i mitt liv. Can it be done?
Ja, snön är ju onekligen här. Mamma och jag fikade med hembakta lussebullar (upptinade från fjolårets bakning) vilket fick mig att mysa inombords. Jag ska ta hem min lilla julgran och en adventsljusstake. Mina röda gardiner ska upp innan helgen. Och satan-jävla-helvete, nu måste jag faktiskt bygga upp den förbannade bokhyllan. (Oj, vad den grejen var laddad med ilska!) Chokladkalender har jag också. Man kan nog säga att när det gäller jul, så är jag taggad som aldrig förr.
Men hösten... den här hösten alltså. Usch och blä, men samtidigt jippie och yes! Jag har fått allt som jag har pekat på, men ändå har det inte blivit som jag vill. När jag i fredags fick höra "love you" av ett nedlagt raggningsprojekt blev ju saker inte bättre direkt. Kanske ska undersöka möjligheten igen? Nej, jag vet inte.

Mer elgitarr åt folket.

Inga kommentarer: