onsdag, november 05, 2008

Sköna människor

Kalla dem förebilder, idoler, inspirationskällor eller kort och gott bara för folk som har lämnat ett avtryck i din värld. Det finns ett antal personer som jag ser upp till och beundrar för sin karaktär och sättet de lever sitt liv på.
Självklart har vi Mamma och Pappa på delad första plats. De är bara bäst. Det finns inte tillräckligt precisa ord för att beskriva vilka bra människor jag tycker att de är.
Farmor
kommer tvåa, eftersom hon fortfarande är otroligt glad och framåt trots sina (snart) 80 år. Att hon i sina pensionsår har dansat square dance, spelat dragspel och spelat bridge varje vecka får mig att känna hopp inför de äldre dagarna i livet.
Idag delade jag (mentalt) ut bronsmedaljen. En kille som är galet rolig, fantastiskt smart, sjukt musikalisk, tokigt engagerad i allt som han gör, bra i köket, hjärtligt omtänksam och har stenkoll på allt. Man kan kalla honom "The Man" utan att ljuga. Min vän, min kollega, min termos i gryningen.
Kalle fucking Ericsson.