onsdag, november 19, 2008

Vem behöver teve, när man har en egen dokusåpa?

Om man måste skriva upp en punktlista på dagens händelser innan bloggen skrivs, kan man säga att det har hänt mycket på en dag.
Först ut idag skulle jag och Johanna ta pulsen på Armada vid 9:00. Jag trillade självklart in ett par minuter efter nio. Den som har kortast väg till skolan är alltid sist på plats. It's funny 'cuz it's true. Vi märker att de öppnar först 10. Waste of sleep, eller vad som kunde ha varit det i alla fall.
När Johanna skaffat frukost möter vi Jocke och Stefan, snackar lite om exjobb med random företag på mässan och går vidare. Vi dyker på Kraft Foods-människorna under ledning av Jocke och efter en stund frågar de oss om vi vill svara på en tävlingsfråga. "Var tillverkar vi Aladin-chokladaskarna?" var frågan. Jocke svarar "Upplands Väsby" och de svarar, efter en konstpaus, att det är rätt och ger honom en 2000g Marabou choklad á la jag-har-vunnit-på-chokladhjul-på-Grönan style! SICK! Men, om möjligt, ännu sjukare var när Jocke sedan säger att han bara vill ha fyra av de 100g-kakorna som låg i och ger resten till mig!!! Jag, å andra sidan, fortsatte att sprida glädje genom att ge bort kaka för kaka. Johanna och Stefan fick två var. Hampus fick en också. Mest för att han gav mig en gratis öl på Ölmässan! :)
En sväng till Draget för att skaffa biljetter av Philip D till Lost Moment på torsdag. Cedrik fick en chokladkaka, men bara för att jag inte kan motstå pretty faces som tittar på mig med rådjursögon.
Vid 11 åkte jag till min nya optiker, Synsam på Fältöversten. En synkontroll och ett par nya linser senare var det dags att äta lunch. Jag plockade upp en kycklingburgare från Kebab Kitchen och gick mot Draget. På vägen träffade jag Todis Micke och gav honom en chokladkaka. Hoppas att du fick något av den, tjejen! ;) I Draget fick jag trevligt lunchsällskap och många förvånade miner över den gigantiska chokladasken.
Kärnkemi-labb vid 13. Galet bra labbassistent, även den här laborationen. Nice. Jag kände mig inte riktigt helt förberedd på labben, men det klarnade mot slutet. Jonas fick en chokladkaka också.
MD-rep vid 16:30. Björn fick en chokladkaka, för att han verkade nere. Övriga MD delade på en också. Jag åt nudlar med bröd till middag och avslutade med en banan. Vi sjöng julsånger, så gissa om en annan är "in the mood" nu!? ;) Sancta Lucia och När det lider mot jul... *myser*
Tobbe, som egentligen skulle åka hem, stannade för att plugga i Draget och det inspirerade mig till att göra detsamma. Samtidigt stod Olle och Cedrik böjda över en bunke med odefinierbart innehåll. De skulle baka en kaka. (Dags att bli skeptisk redan här, eftersom Olle själv tidigare hade avslöjat sina hysteriska misstag i köket och Cedrik är typ lika galen som Anders och kan göra vilka tokigheter som helst.) Kakan bestod av jäst, smör, mjölk, mjöl (so far, so good-ish, men det låter mer som brödbak i mina öron) och SESAMFRÖN!? Jo då. Killarna hade i mer än 2 dl sesamfrön. De brydde sig inte ens om att blanda ned sockret som de hällde på sist av allt innan vistelsen i ugnen. Kakan hade ett brunt, sött och krispigt sesamskal när den plockades ut och var bara halvgräddad. Idé från Cedrik: "Vi äter upp det som är färdigt och sätter in den igen!" Så fick det bli. Kladdet i mitten puttades upp mot kanterna och pojkarna hällde i överbliven hallonsylt i den grotta som bildats i mitten. Anders, som äter i stort sett allt, gav följande kommentar om resultatet: "Det både smakar och ser ut som en olycka."
Adde sätter sig och äter nudlar. Helt plötsligt hojtar han till och kommer fram till att han och jag har ätit samma mat tre dagar i rad. Risgrynsgröt i förrgår, korv stroganoff med ris igår (jätteudda, med tanke på att jag aldrig har gjort det förut) och nudlar idag. Väldigt mysko. Jag har dessutom alltid varit först med att äta och sedan påpekat att Adde ätit samma sak lite senare.
Tobbe och jag pluggade nog inte så effektivt, med tanke på att han frågade mig om uppgifter i Molekylär design (som inte jag har läst) och att han fick mig att sjunga en massa MD-gyckel med honom (och vem fan kan plugga bra samtidigt som man sjunger!?). Lägg till det faktum (haha, fuck-tum) att vi knaprade på de tre sista chokladkakorna tillsammans med Astrid, Sara, Victor och Rikard. Sugar rush!
Runt 21 bar det av till Gärdet för att kolla på film hos Anders. Taking lives och en obscen mängd popcorn blev det. Humor att Anders välte ut sin pastasallad i sängen och att Adde välte ut sitt vattenglas på golvet. Sara satt mest och hade rätt om vad som skulle hända i filmen! :P
Avslutningsvis fick jag höra att ännu ett par som man var "säker på" har gått skilda vägar. Otroligt tråkigt. Folk gör bara slut hela tiden!

Som sagt; vem behöver teve, när man har en alldeles egen dokusåpa? Den heter Kemisektionen på KTH.

1 kommentar:

TodiGreen sa...

I got chocolat ^^ *puss*