torsdag, november 27, 2008

Sjukt bra!

funny pictures of cats with captions
Idag vaknade jag med ont i halsen. Aj aj aj. Vi skulle ju lussa med MD för kansliet, med mig ensam på sopran/melodistämman. Efter en tripp till Fältöversten för att skaffa glitter åkte jag till Draget för blodpuddingslunch. Min röst lät som skit och Tobbe ordinerade "massa te, halstabletter och håll käften!". Jag hinkade te som en tok. Det var kärnkemilabb där vi hade slutna dragskåp med inbyggda handskar som man körde in händerna i för att kunna hantera vissa radioaktiva ämnen. Tufft!
Jag sparade på rösen så mycket som möjligt, men jag har ju så svårt att hålla tyst. Någonsin! :P Smått nervösa traskade MD-08 ned till Draget och jag hoppades för allt i världen att min röst skulle hålla. Det gjorde den. Galet mysig julstämning. Efter att vi hade bytt om anslöt vi oss till sällskapet och drack glögg och åt pepparkakor. Jag rörde mig hemåt efter lite svaller i mysrummet och plockade med mig sushi på hemvägen. Puss!

Inga kommentarer: