lördag, november 18, 2006

Jag menar... vad gör man inte? =P

10 minuter innan mobilalarmet vaknar jag.
Klädseln inför dagens tripp till Sthlm blir följande:
Dumt gjort, Jill. Verkligen jättedumt gjort. Har du aldrig tänkt på hur folks skjortor ser ut efter att de sprungit hit och dit och blivit varma? Just det. Svettiga. Lägg då till det faktum att din vinterjacka är gjord för -15 grader och utomhustemperaturen ligger runt +15 grader.
Okej, jag kunde väl dra runt på stan och känna mig ofräsch. Fine by me. Jag skulle bara köpa lite julklappar och sedan åka hem till middagen. Trodde jag, ja!
Efter ett sms till Svante ställdes jag inför ett val. Åka hem, eller vänta ca 1,5h för att få spendera lite tid med honom. Tough choice? Nope! ;) Men, hur fräsch var jag nu på en skala? Aj aj aj. Tiden jag hade på mig måste gå till att göra mig själv lite mer tilltalande.
Först åkte jag till Åhléns. Där köpte jag en Puma Flowing spraydeo i syfte att lukta gott. Nästa stopp blev H&M, där jag provade och köpte en ny tröja. Min skjorta var ju som sagt inte helt tip-top. Till sist köpte jag även en liten hårborste för att få lite ordning på det rufs, som jag annars kallar frisyr.
15:30 dök Svante upp. Vi åkte hem till honom och lyssnade på musik... eller i alla fall tills jag råkade stänga av hans dator med min tå! =/ Haha. En kul detalj är att både jag och Svante prenumererar på serietidningen Larson! och hur coolt är inte det!? :P Jag blir alltid så glad av att vara med honom. Underbar känsla. I såna lägen glömmer man lätt bort tiden. Vilket vi också gjorde.
Iväg till Tekniska och time to say goodbye då herrn i fråga redan var över en halvtimme försenad. Jag åkte hem och kollade på film tills familjen kom hem efter att ha sett Dracula. På tv såg vi "Elfte timmen" och nu satsar nog jag på sängen.
Kort sagt, det har varit en jättebra dag! :D

2 kommentarer:

TodiGreen sa...

Åh så underbart! Du är lycklig! :D du är så värd det, har inte ord för att beskriva hur lycklig jag blir när du är lycklig *krama* men man kan ju försöka :P

Anonym sa...

håller helt o fullt med kära M. !!
de e så kul å se dig, du strålar, bvännen, mer än vanligt!
pussokram :D