tisdag, november 07, 2006

Men 140kr ska de ha

Produktiv dag.
På matten skojade Jocke om ett nytt ämne: Octabordellan (och octabordellin med en kvadruppelbindning).
De som påstår att KTH:are är nördar har HELT rätt. (Men synd för dem att de inte fattar/uppskattar nördskämten!) =P
Jag hann göra några små räkneuppgifter och ringa Puff (Emma W) innan jag åkte med 14-bussen till Rimbo. Avstigning vid Vallby kvarn för att gå till Blodbussen för min första riktiga blodgivarsession! 4-5 dl senare knatade jag iväg till vårdcentralen för att diagnostisera min haltande fot. Väntetid till receptionen: 40min. Ytterligare väntetid till läkare: 35min.
Tid för diagnos med ordination: 3min. FYYYY FAAAAAN för vården!
Allt jag fick veta var att jag har en inflammation i fossingen. Det kurerar jag enklast med Ipren och Zon-salva.

Yeeeiii. En jävla massa väntan helt i onödan. Plus att jag hade kunnat köpa annat för de stålarna.

1 kommentar:

M. Mützell sa...

Usch, jag hatar att det är så långa väntetider på vård, jag menar, man går väl dit för att få HJÄLP inte en KÖLAPP??
Inflammation låter inte så mysigt, men hoppas det försvinner fort ;)

Krya på dej :)
Love // M <3