torsdag, november 23, 2006

Sorry Johanna! ;)

Okej, även om jag skriver om lite allt möjligt, så är den här bloggen tänkt att vara riktad till Johanna Ahnemark! Johanna går i min klass och har fått för lite utrymme bland mina långa utläggningar om de konstiga KTH-dagar jag är med om. Ett exempel är det sjuka byrett-racet som hon anordnade en sen eftermiddag i labbet! ;)


I förrgår åkte jag och Johanna till "The Studio", där de proffssminkar och tar modellbilder på en. Både hon och jag köpte med oss några bilder. Otroligt snygga bilder, dessutom! Check it out:




En annan stört kul grej med Johanna är hennes oförglömliga kommentarer, som dyker upp med jämna mellanrum. Dagens "Johanna" gick till på följande sätt:

Jag och mina K-ing:are var på väg upp till datasalarna, när två tjejer beslöt sig för att gå och handla. Camilla försökte vinka med sig Jocke, vilket hon lyckades med. Jag hostar fram: "TOFFEL!" Jockes retsamma svar på tal blev: "Vem är det som har ett sugmärke?" och pekade på halsen. (För det råkar ju vara jag som har det...)

Nu kommer Johanna i diskussionen. Syftet var att knäcka Jockes replik med något dräpande, men det som (med stora svårigheter) lämnade hennes läppar var något i stil med: "Men.. Jill är ju andra sidan. Eller alltså, andra sidan toffel."

Tack Johanna, men jag tror varken att det hjälpte eller att någon förstod vad du försökte få fram! ;)


Och angående sugmärket... Jag umgicks en hel del med Svante igår. Vi lagade mat, såg på Futurama och South Park och jag stannade över natten i Solna. Det gör jag gärna om! =D


Morgonen/förmiddagen var toppen, förutom att jag snubblade in fem minuter för sent till en obligatorisk lektion. Inte nog med det, heller! Precis när jag skamset stänger dörren bakom mig, så ringer MOBILEN! *suck* Pinsamt.


Men resten av dagen gick bra. Jag hann träffa Svante en gång till innan jag åkte hem. *mys*

Och förresten, Svante: Kommer du ihåg de galna tomtarna med det konstiga grinet på Lagerhaus? Sa jag att jag ägde en sån? Det ser i alla fall ut så här:

2 kommentarer:

Spillersill sa...

Bilderna var ju jätte snygga. waoo!

DelikaThess sa...

grymt snygga bilder!!
Tomten fick + poäng ;)