måndag, november 06, 2006

Kan man dö av majs?

Jag vet inte hur jag lyckades, men nu har jag tryckt i mig på tok för mycket majs.
Det hela började med en vanlig (men ändå relativt sen) middag på hemmaplan. Stuvade makaroner och köttbullar. Jag åt av hjärtans lust och sparade lite av grönsakerna för att ta med mig till morgondagens lunch. Mamma föreslog att jag skulle skära upp mer gurka och att jag kunde ta med lite majs också.
Sagt och gjort. Jag öppnade en burk med majs och skar upp den gurka som fanns kvar. Den lilla lådan blev jättefull och majsen tog inte slut.
Sen vet jag inte om det var lathet eller hunger som fick mig att äta upp den överflödiga majsen.

Men mycket majs blev det! ;)

3 kommentarer:

jlmj sa...

Majs är alltid gott! *mumsis*

TodiGreen sa...

för mycket av det goda kan nog vara dödligt ja.... ;P men kanske inte majs?

M. Mützell sa...

Jag tror inte att man kan dö av majs, så var inte orolig ;D

Majs är bara gott ;D;D

Lots of love // M <3