torsdag, november 16, 2006

Satisfaction på repeat

Torsdag. Som vanligt, men ändå inte. Jag glömde mitt paraply på en bänk vid Rimbo busstation imorse, vilket jag aldrig någonsin mer kommer att se röken av. Pannan fick sig en smäll vid Mörby Centrum, då jag vaknade med just den insikten.
Anyhow, anyway. Here we go, here we stay.
Labb på schemat. Det innebär en massa metalljoner, fällningar (eller extraction reactions som vi kallar det), Borat-humor och kemiskämt! :D Jag har verkligen hamnat på rätt ställe.
Och så får man veta att man måste välja på kryckor eller gipskänga för att få någon fason på fossingen med fraktur. Not so nice.

Torsdag = Torsdagspub. I Draget träffade jag Svante och ägnade ungefär en timme åt prat och pussar. Hur gärna jag än hade stannat kvar för mer ryggning och gos, var jag tvungen att åka hem vid 17:30.
Jag fick se Dracula i lokstallarna med mina RUT-are! Iskall lokal, men helt rätt för pjäsen. Todi, Paddan och Plåtis: Snyggt jobbat! ;)

Som kronan på verket dök det upp ett sms som fick mig att lysa som en sol. Jag glömmer bort allt tråkigt och blir helt knäpp av glädje. Let this feeling stay.
Avslutningsvis innan jag hoppar in i duschen, drar på mig pyjamasen och släcker lampan över denna novemberdag vill jag tipsa om två låtar som jag gillar just nu:

Benny Benassi - Satisfaction
Deep Blue Something - Breakfast at Tiffany's

Sommarminnen: Jag och Jenny i pariserhjulet på Gröna Lund.

1 kommentar:

Anonym sa...

Shit alltså Jill. Du kan inte skylta med att du gillar Satisfaction på det sättet! Den är jättegammal :-) (Jag gillar den också, men säg inget till nån annan) Puss!