lördag, februari 18, 2006

Fysikprov, åldersproblem och tyska

Well, rock on! Gårdagen var en av de bästa dagar jag haft på länge! Summering:
Uppstigning 06:30.
FYSIKPROV 13:00! Ahhhhh! Jag hade inte pluggat önskvärt mycket om jag ska vara ärlig. Jag hoppades på det bästa ändå. Hehe... det gick jättebra! :D Jag bytte några ord med Pontus och åkte hem 15:00. Amanda ringde och pratade en stund. Pappa skjutsade mig till henne och vi tuffade iväg till Sthlm och GK.
Jag skulle (under Tillie och Mandas toabesök) berätta för Mårten (Tillies kille) om fysikprovet med öppningen:

- Vet du något som är fantastiskt?
(varvid han svarar:)
- Din utstyrsel?
("wtf?" tänkte jag)

Amanda var sugen på att shotta, så då fick det bli så. "Vårt mål: Alkohol! Mer än alla killar tål!" Vi stod och rockade loss i ett inferno av r 'n b. Lite senare gick vi till övervåningen där det spelades mer "gamla godingar". Ett slymigt slemmo stod och försökte få ögonkontakt med mig, men jag spelade dum och låtsades inte om honom. Istället vände jag mig om och såg en utseendemässigt ganska tilltalande snubbe. Där fanns åtminstone något intressant, så jag visade mitt tycke. Resten av kvällen blev han mitt sällskap på dansgolvet. När musiken tystnat undrade han vad jag hette och hur gammal jag var.
Vad konstigt det kändes att vara 18 då. Jag regrederade till ett yngre stadium och kände instinktivt att jag ville säga att jag snart blir 19. Så har inte jag uttryckt mig sen lågstadiet!
(- Och hur gammal är du, lilla vän? - Snart 8!)
Hur som helst, jag fick veta att han hette Tim och kom från Tyskland. Ja men då är det väl läge att briljera med fem års tyskaundervisning, som man har i bakfickan? Vad är det första jag drar till med av alla dessa briljanta uttryck?

- Mein Auto ist kaputt! (Min bil är trasig)

Från min tyske kavaljer kom ett roat skratt. Jag kan ju inte påstå att nästa mening var särskilt imponerande heller:

- Ich habe einen Briefkasten! (Jag har en brevlåda)

Tyska på fyllan (nej, jag var egentligen inte ens speciellt påverkad) var ingen hit. Tack och lov för engelska. Visst, jag hade kul och visst, han var en trevlig kille, men då ett utbyte av nummer togs upp på tal avböjde jag. TysklandsTim hade inte hälften av vad jag letar efter. Det har nästan ingen.
Hemma 4:30 efter en 22h lång dag.

Inga kommentarer: