söndag, februari 26, 2006

Smärta

Nu är den där igen. Den där känslan som jag inte vill ha. Det borde gå att trolla bort på något sätt? Jag vill inte ha det så här, det är så jävla jobbigt. Ena stunden bra, snudd på toppen, för att sedan dras över till hjärtslitande hjälplöshet. Jag kan inte styra någonting. Det som skulle kunna hända är inte något jag kan råda över. Är det mitt eget fel? Jag måste ju erkänna att lite av de saker jag gör skulle jag kunna låta bli. Det skulle innebära att jag skulle försöka vara någon jag inte är. Någon som inte bryr sig. Jag är inte så! Jag bryr mig. Väldigt mycket. Men frågan är om jag bryr mig FÖR mycket? För mycket för mitt eget bästa?

Det måste vara något fel på mig. Det måste vara något fel. Annars vet inte jag vad jag ska ta mig till. Ett fel. Något som förklarar varför allt är som det är. Inget har hjälpt hittills.

Jag hatar, verkligen hatar, Lugna Favoriter i såna här lägen. För en gångs skull vill jag till och med stänga av Per Gessles "Tycker om när du tar på mig". Absolut inte likt mig. Jag skulle inte stänga av min favoritartist, inte en av de finaste låtarna som finns. Den framkallar ett av mina starkaste minnen. Jag plågar mig igenom låten.

Tycker om när du tar på mig
tycker om när jag har dig vid min sida
tycker om när du ler en stund mot mig
det kan aldrig kännas bättre än så här

Nej, jag får väl gå och lägga mig. Det ska väl finnas något jävla syfte med att leva. Kan jag inte få komma på det också, så vore väl allt toppen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lillasyster. Gå in på den här sidan:

http://img.photobucket.com/albums/v118/PRguitarman/Useless4/1138837663415.gif

Anonym sa...

Jag funderar att skaffa en smygblogg genom att hänga mig fast som en fästing i dina reaktionskommentarer. Här är dagens försök:

En storasysters tillvaro- Måndag

I min grannaste uniform satte jag mig för att inta morgonfikat och läsa dagens gratistidningar. Plötsligt kom det in en man från Fastighetsverket i vårt lilla matrum. Vi pratade och när han sedan var på väg ut satte jag mig ner igen med sådant schvung och fysisk spretighet att jag välte omkull min blanka, svarta kaffekopp med röd insida. Kaffeskvätten som var kvar fördelade sig så jämnt över min kavaj och mina byxor att det såg ut som att jag hade kissat på mig mitt i ett bungyjumphopp. Jag hade som tur var en extrakavaj i skåpet men äger bara ett par arbetsbyxor. Således fick jag snällt sitta byxlös brevid ett torkskåp i ca 20 minuter inne på damtoaletten som för övrigt brusade vilt.

/Ma, snart 28 år