tisdag, februari 14, 2006

Samtal med Lisa

Jag berättade för Lisa om mitt lilla upptåg denna alla hjärtans dag. Jag lade godis och en dikt till min bäste vän på trappan till hans hus. Hon reflekterade över händelsen och tillade att ett vanligt scenario är att killarna ska ställa upp för sin tjej på denna dag. Blommor, choklad, middag, biobesök och dylikt är att förvänta. Många strävar för att få alla hjärtans dag mer jämlik, men ett inofficiellt alternativ finns:

"Oxfilé och avsugningsdagen" som infaller den 16 mars.
Det är männens dag i full utsträckning. Då kan man ju vara lite rå och uttnyttja mannens beteende på alla hjärtans dag och använda det mot honom. Han får inget om hon inte fått sitt!

Hysteriskt kul grej. Jag hade visserligen invändningen att det kan bli svårt att få det namnet officiellt godtaget i almanackor, men idéer sprids ganska snabbt. Vi väntar och ser...

1 kommentar:

Anonym sa...

hahahaha! Jag kan hjälpa dej att sprida ordet! ;P

Kärlek // M