onsdag, februari 15, 2006

När man överträffar sig själv

HA! Idag har jag gjort något otroligt! Jag skulle göra en uppgift i psykologi (inlämningsdatumet var för en vecka sen) och lämna in idag. Problemet var att jag inte ens börjat göra den!
Uppgiften var att rita en "behovstrappa" som omfattade stegen:

Fysiologiska behov
Trygghet
Kontakt
Uppskattning
Självbestämmande
Meningsfull aktivitet och
Självförverkligande

Jag hade sett en skymt av andra elevers trappor och många har tydligen tecknande som en konstnärlig egenskap. PANIK! Det har ju inte jag!! De generna fick min storasyster.
Men jag gav mig fan på att klara det, både med tidspress och avsaknad av teckningsanlag. Till min förvåning blev varje bild jag föreställde mig i huvudet precis likadan på mitt papper där jag ritade dem!
Till varje bild skrev jag också en förklaring på vad den innebär för mig. Min lärarinna fick ta sig en titt på mitt arbete och då jag fick tillbaka den använde hon ord som "intressant", "genomtänkt" (haha yeah right, jag speed-skrev ihop lite meningar som lät bra!) och "personligt".

10 poäng till mig!

1 kommentar:

Lady Starduck sa...

P.s. Det var en jävla nörd som lämnade in efter mig och hade typ kopierat det jag gjort!! *arg* Jag ska aldrig mer visa mina inlämningsuppgifter för någon som inte själv lämnat in!! D.s.