söndag, februari 19, 2006

Värme

Taskig tajming. Det är vad allt handlar om. Så jävla taskig tajming.
När allt kommer till kritan så... Nej, jag vet inte vad som kan sägas "när allt kommer till kritan". Egentligen vill jag säga något betydelsefullt, men det kommer att misslyckas totalt. Jag har bara varit elak idag. Jag har behandlat de som betyder mest för mig på ett ganska dåligt sätt.

Erase and rewind
Men tänk efter. Måste man alltid ha en smart kommentar? Ska man alltid veta vad som är rätt att säga? Behöver man alltid hitta de perfekta orden? Nej, ibland kan det räcka med några fumliga, otydliga uttryck för att budskapet ska nå fram. Och kanske, eller kanske inte, gjorde jag mig hörd idag.

En värmande kram eller en hand på axeln kan rädda liv. Mitt liv. Att få den där "Jag dör om du släpper greppet"-känslan är outhärdlig, samtidigt som den är befriande.

Tystnad
Det enda jag hör är surret från datorn. På bordet står en tom flaska päron-MER sedan fredagens eskapader. Kanske borde jag gå och lägga mig, eller så sitter jag uppe ett tag till. Det lutar åt det senare alternativet.

There's something in the air, there's something in the system
I can't sleep or stay awake, it's far beyond my wisdom

Inga kommentarer: