lördag, februari 25, 2006

Så där skönt ensam


Huset är tomt, så när som på mig. Mamma, pappa och Ann har åkt till farmor i Sandviken. Pontus har åkt hem. ("Moisturized asshole"! Usch, nej inte internskämta nu!) Det är så lugnt och skönt. Äntligen sportlov! Idag har jag möjligheten att lyssna på hög musik och äta middag på mitt rum i sällskap av endast en bra film.


Undrar om kvällens melodifestivaldeltävling (oj, det var ett långt ord!) kommer att vara något att hänga i julgranen. Hoppas det i alla fall. Jag vill att "rätt låt" ska vinna. Det skulle sitta som en keps.

Jag förstår inte var all sömnighet kommer ifrån? Jag har sovit bra i natt och slumrade till en stund vid 15-tiden. Nu stitter jag här och är lite "pömsig" fortfarande. Äh, jag går och lagar MIN middag efter MIN vilja nu! Mor och far kommer inte hem förens 19.

1 kommentar:

Anonym sa...

Din gammal socka (familjeskämt)!
Du är ju alltid trött. Ni skolelever har det så bra. Sportlov. Bah!
Själv får jag vackert slita för brödfödan. Idag arbetar jag på högborgen, Kungliga Slottet.
I morgon ska jag upp kl 05.00. Pip.
Lev väl.