onsdag, mars 08, 2006

Det ringer, det ringer

Jag köpte en ny mobil i somras. Ni vet, en sån där som har snygg display och kamera* som tillåter (som de flesta nu för tiden) att man har olika ringsignaler för olika kontakter. Jag har naturligtvis ordnat några grupper med varierande ringsignaler. Erik har en tvspelsliknande trudelutt. Familjen har en lugn, sorglig-poplåtsvariant till signal och så vidare.
Innan jag fortsätter vill jag bara informera om mitt normala mobilbeteende. Jag har (nästan) aldrig med mig mobilen på lektionstid. De gånger den ligger i byxfickan är den inställd på profilen "Diskret". Därför slipper jag jobbiga påringningar som leder till att lektionen störs.

Idag hade jag min första lektion i Psykologi B. Ny lärare, ny grupp och hela köret. Utan att jag tänkte på det hade jag mobilen liggandes i fickan på min munkjacka**. Allt började bra, jag diskuterade mycket och lyssnade noga. Utan förvarning vrålar min mobil ut signalen för min vän Malin. Det är den inte allt för seriösa "Happy Tree Friends Theme" som skrålar ut i klassrummet. Med kinder som hastigt börjar anta en rödare ton sliter jag upp telefon-helvetet och utbrister: "Oj, förlåt mig så hemskt mycket!". Läraren, som jag för övrigt fått ett väldigt bra första intryck av, ler lite grann och svarar: "Det hade jag kanske gjort om du haft en annan ringsignal." Jag tittar ner i golvet och önskar att jag fick sjunka igenom det.

* Referenser görs till den tidigare mobilen, Nokia 3310.
** Självklart inte på "Diskret" utan på den vanliga ljudnivån.

1 kommentar:

Neon Love sa...

Shit, jag blir röd om kinderna bara jag läser det där :P haah jag vet hur det känns...haha :D