söndag, mars 12, 2006

Hjälp! Säg att det inte är sant!?

Jag pratade nyss med Amanda på msn och hon berättade en skrämmande iakttagelse för mig. Hon inledde med att skriva att jag påverkat Jenny. Jaha? Hur menar du? undrade jag. Hon svarade att jag säger:
"Men typ: JA!" hela tiden och att Jenny nu halkat in på samma bana.
I vanliga fall är jag fullt medveten om mina standarduttryck, men det här var helt främmande. Visserligen kan jag känna hur orden kommer ut ur min mun. Jag testade ett par gånger...
"Men typ: JA!" Jo, det lät ju onekligen som en grej jag skulle kunna häva ur mig i en redogörelse för något som hänt.
Shit. Säger jag så? Oj oj oj. Det måste ju vara jättestörande för omgivningen!
Jag nämnde det för Jenny som glatt påpekade att jag faktiskt säger så. Det är alltså bekräftat från två källor. Hjälp.

Fjortis-Jill tackar för visat intresse och fimpar luman.

2 kommentarer:

Anonym sa...

De är så sant.... Tro mig!! Du har ju påverkat mig..... :)

Polly vill ha kex! sa...

Mig biter det inte på, fjortissnacket.
Jo du förresten. Jag tänkte typ bara kolla in här och liksom säjja att du kan spana in min blogg som jag skrivit på igen. Den är typ skitbra! På en skala är den liksom tio. A asså. Du vet.
Ha re!