onsdag, mars 01, 2006

Too tired to try

Om man är vaken till 5 natten till tisdag, betyder det att man är helt borta följande kväll? Jag tror nog det. Jag somnade så där runt 20 när mamma och jag kollade på Mumien: Återkomsten. Vänta lite, jag tar er tillbaka några timmar, närmare bestämt fyra timmar tidigare.

Jag hade precis kommit hem efter att ha sagt hej då till Pontus (orsaken till att jag var vaken länge) vid busstationen. Mamma stod och lagade mat, jag hjälpte till. Vi väntade på att ugnen skulle göra sitt och satt och pratade med varsin öl. Efter maten var vi trötta båda två, mer än innan alltså. Jag fick i uppdrag att gå ner till centrum och köpa "Idol 2005 - final"-dvdn och två semlor.

Nitlott nr 1: Dvdn fanns inte på Lindgrens.
Nitlott nr 2: Inte på Konsum, heller. Jag glömde att kolla efter semlor.
Nitlott nr 3: Eftersom jag verkligen ville få tag på skit-filmen gick jag till Ica. Fanns den där? NEJ. Jag köpte i alla fall semlor, stora kapris och lösviktsgodis där.

Efter att ha knappat in min knäppa storasysters verk på bloggen började jag och min mor se tidigare nämnd film. Det dröjde inte mer än en knapp timme innan jag lade mig bekvämt i soffan och däckade.

Jag säger bara: Tack och lov för att jag har lov! ;)
Nu går jag och käkar frukost!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det gick precis in en man med Kalle Ankahandskar på biblioteket.
Han bråkade med mig innan. Kötthjärna.

Jag bjöd två kusiner på semlor igår. Jenny och hennes kusin Johanna. Fast jag har redan ätit ca 9 st semlor i år. Hembakta, veganska i lilleputtstorlek. Supergoda!

För övrigt sov jag 2h i natt och är numera sjuk och har allmänna krämpor samt slöa tankebanor (typ hjärnmodem). Funderar på sjukanmälan fast det känns töntigt att vara hemma.

Anonym sa...

Apropå slöa tankebanor. Jag menade så klart Musse Pigghandskar. Jag blipp ?)((y%¤ mår"Kinte `,uSå bra..(5ERROR;¨^'ä¨-.