tisdag, mars 21, 2006

Livet på en räkmacka

Idag var det den första riktiga vårdagen. Jag var så glad över att känna solens värme att jag köpte mig en glass innan bussen skulle gå. Inte vilken glass som helst heller. Jag lyxade till det med en Magnum Strawberry Vision! :P Helt underbart.

Vidare går tankarna till sommaren och det eviga letandet efter jobb. För väldigt många utom mig, vill säga. Folk har bokstavligt talat slängt fram sommarjobb åt mig varje år! :D Sommaren 2004 fick jag jobb genom kommunen på ett äldreboende. I fjol tipsade min vän Malin sin arbetsledare om mig som sommarjobbare på ICA Kryddan. I år visade sig inte vara något undantag för att få jobb utan någon vidare ansträngning.
Jag har sökt till Flygfyren och tänkte ringa till Kryddan i hopp om att scora lite stålar på sommaren. Det är enkelt arbete med rätt hyggligt betalt ändå.
Idag ringde min syrras ex och berättade att det finns ett jobb för mig på Käppala-verket. Hon hade tänkt på mig och mitt intresse för kemi när de sökte efter en ersättare till henne, eftersom hon fått annan anställning. Hon berättade att det är jättebra betalt (ca 18'000 i månaden) och att laborera för att få till de stålarna kan jag med ett äkta leende stå ut med! Jag ringde upp hennes chef och bokade in ett möte nästa fredag.

Kan man ha det bättre!? Jag har sån flax! Det är bara att tacka och ta emot antar jag..

1 kommentar:

Polly vill ha kex! sa...

Tut och allmänna hurrarop!
Jag viker mig dubbel, slår huvudet mot knäskålarna och ler ett äkta leende. Ditt lilla äckel! (OBS! Läses med ironisk ton) Jo tjena, 18 000 kr. Det är mer än vad jag har i lön. Vissa behöver inte kämpa i livet. Hmfff!!