torsdag, mars 02, 2006

Mina vänner

Idag när jag och Emma väntade på buss 607, som skulle ta oss från Sollentuna till Danderyd, vrålar hon vid ett flertal tillfällen rätt ut. Hon bara vrålar. Jag hittar inte något bättre ord. Orsak? Det var kallt.
"Emma, du har ju Tourette, för fan!" sa jag på ett skämtsamt elakt sätt.
"Åh, nej men, tack! Äntligen har jag blivit diagnostiserad!" svarade hon med glimten i ögat.

Jag fick äntligen köpa mina Jelly Beans. Nu kan jag dö lycklig. Ja, om så där cirka 60 år eller något. Jelly Beans med lakritssmak går fet-bort! Blä, usch, äckel-päckel o.s.v. är beskrivningar som passar på dem. Det ska vara fruktsmaker. Pünkt. Förresten, vad klassificerar man lakrits som? Wierd. Jag mumsar lite på en böna med bläbärssmak och inväntar svar!

P.s. Grattis på födelsedagen, Pontus! D.s.

Inga kommentarer: