måndag, december 01, 2008

Sova, äta, plugga, äta, sova

Dagarna är väldigt lika, men ändå otroligt olika beroende på vad man tänker på. Rutinerna är alltid de samma, men detaljerna gör enorma skillnader. Idag tog jag mig i kragen och styrde upp min matlagning efter en veckas dålig planering och allmän olust.
Efter skolan åkte jag till PrisXtra eftersom en hel del saker började att ta slut på hemmaplan. Det blev lite av det vanliga (yoghurt, paprika, frukt, risgrynsgröt och juice), men också lite saker som jag aldrig har köpt, t.ex. lim, tejp, bikarbonat, mörk sirap och färsk mango.
Efter att ha packat upp allting startade jag en kväll av multitasking. Jag skulle göra köttfärspaj till middag och samtidigt som pajen stod i ugnen passade jag på att baka russinbrödet som jag gjorde för ett tag sedan. När brödet åkte in i den andra ugnen diskade jag undan och gjorde en avocadosallad. Pajen blev klar och jag gick in till mig och åt min middag.
Nu har jag precis ätit klart och fixat tre matlådor. Brödet är klart om en halvtimme och om två timmar ska jag tvätta. Jag har på något lustigt vis alltid tur med tvättider. Idag hade jag på mig mitt sista par rena strumpor, så det är verkligen tvättkris i lägenhet 407. Lyckligtivs hade någon strukit sig (haha, tvättstugehumor!) från det sista passet, så att jag kunde ta det. Skönt att jag börjar 10 imorgon. Innan tvättningen ska jag försöka ta itu med lite kärnkemiplugg.
Det känns alltid bra att vara aktiverad!

Inga kommentarer: