måndag, december 22, 2008

Upp som en sol och ned som en pannkaka

Morgonen började överraskande bra. Jag var inte helt sänkt när alarmet ringde och jag snackade med P på msn samtidigt som jag åt frukost.
Det började svikta någonstans in på arbetsdagen. Jag tyckte att det gick som det skulle, tills jag kom på att jag hade glömt att ta en extra provflaska och allt prov nu var uthällt. Fuck. Provtagarna strulade och jag fick åka ned och spola (igen).
På hemvägen fick jag inte tag på P, vilket var trist eftersom vi snackat om att eventuellt ses en stund. Det blåste skitkallt och när jag kom hem var jag ganska trött. Under rutinkollen (msn/mail/facebook, m.m.) ser jag ett mail med resultat från kärnkemitentan. 21 av 53 poäng. Omtenta. Merry fucking christmas. Fan.
Så här sitter jag nu. Jag har inte packat väskan för Norrköping eller slagit in julklappar. Det finns nästan inga rena (vettiga) kläder och jag känner inte för att laga mat. Jag tappade totalt lusten för allt. Piss.

Inga kommentarer: