söndag, december 28, 2008

Turn the lights off. Carry me home.

Det var en helt vanlig lördag, som slutade på ett sätt som är allt annat än vanligt (än så länge). Jag fick typ världens gulligaste sms av P vid 07:40, men såg det först när jag vaknade runt 10. Dagen inleddes med frukost och msn-prat. Jag bestämde mig för att promenera till Odenplan, äta sushi och scouta runt lite på mellandagsrean. Väl hemma igen blev det lite Zelda - Ocarina of Time innan det var dags att dra ut på Lidingö och hem till P. Vi fann varandra trots att jag nästan gick vilse efter att ha klivit av bussen. I en stor tvåplansvilla insåg jag snabbt att jag var den enda tjejen på stället, men hälsade glatt på bröder och vänner. Vi spelade Super Smash Bros, men det gick inte skitbra direkt. Jag åkte på tokspö för första gången i mitt liv! I tvspel!? Maj gadd.
De andra pojkarna tog över kontrollerna och jag hamnade bredvid P i soffan. *mys* Vi bytte rum, men för att citera Mamma Mia!-filmen säger jag bara "and dot-dot-dot". Och "dot-dot-dot". Hur som helst, klockan blev mycket och jag bestämde mig för att stanna över natten.
Morgonen var minst lika mysig som kvällen innan. Vi åt frukost och passade på att röja upp lite efter gårdagen. Lite Duck Tales gav en störd nostalgitripp och citatet "I en park där det finns popcorn på marken, där finns det duvor också" kommer nog aldrig att glömmas. Gitarrspel. Sällskap till bussen. Telefonsamtal till Mamma.
Början på något nytt... slutet på något gammalt.
Det känns bra. Benny Hill Theme-bra.

2 kommentarer:

Caroline sa...

:D yeeeeey!! DU! vi tar ett snack på nyår du och jag! ;)

TodiGreen sa...

Nämen :) det låter ju hur mysigt som helst ^^ *kramar*